ArealoverføringØnskjer du å kjøpe deler av ein annan eigedom eller selje deler av din eigen, kan du søkje om arealoverføring. Når kan du søkje om arealoverføring? Arealoverføring inneber at det blir frådelt ein del av ein eigedom, og at denne delen blir slått saman med ein annan eigedom. Ved arealoverføring slepp ein å opprette eigen grunneigedom, tinglyse skøyte og utføre ei samanslåing av eigedomane. Justeringar der arealet er under 5% av eigedomen sitt areal kan gjerast ved grensejustering. Kven kan søkje om arealoverføring? Eigar av eigedom (heimelshav), festar, kommune, fylkeskommune, stat eller andre som har fullmakt kan søkje om arealoverføring. Slik søkjer du om arealoverføring Fyll ut søknadsskjema om arealoverføring. Vedlegg til søknaden Situasjonskart – der det blir markert kva areal som skal overførast. Situasjonskart kan du bestille hos kommunen. Ved nabovarsling blir skjema brukt 5154, 5155 og 5156. Skjema 5154 skal berre nyttast ved rekommanderte sendingar, eitt skjema til kvar nabo. Naboane skal sende merknadene sine til deg, slik at du kan kommentere dei før alt blir sendt til kommunen. Meir informasjon om nabovarsling finn du her. Skjema 5154 skal berre nyttast ved rekommanderte sendingar, eitt skjema til kvar nabo. Naboane skal sende merknadene sine til deg, slik at du kan kommentere dei før alt blir sendt til oss. Vent minst 2 veker på eventuelle nabomerknader før du sender søknaden. Meir informasjon om nabovarsling finn du her(LINK). Når arealoverføringa ikkje er i samsvar med gjeldande kommuneplan, må det søkjast om dispensasjon. I dei tilfella kor det er eit firma som er eigar av eigedomen, må det leggjast ved firmaattest av nyare dato. Kva skjer vidare med søknaden din? Når søknaden er registrert hos oss, går vi gjennom saka. Er det manglar i saka, tek vi kontakt med deg. Treng søknaden behandling/fråsegner frå andre offentlege instansar enn kommunen, sørgjer vi for innhenting av desse. Etter at søknaden er behandla, kontaktar vi deg for å avtale når og kor søkjer, landmålar og rørte partar skal møtast på aktuell eigedom for å synfare eigedomane sine grenser. Dette blir kalla ei oppmålingsforretning. Vedtaket fattast med heimel i plan- og bygningslova. Vedtaket blir sendt til søkjarane med kopi til eventuelle partar som har hatt merknader til søknaden. Kostar det noko? Saksbehandlingsgebyret går fram av Aukra kommune sitt gebyrregulativ. Sjekk gebyret Gebyr dispensasjon I tillegg kjem eit gebyr på tinglysing, gebyr for oppmålingsforretning og dokumentavgift. Kva må vere på plass før oppmålingsforretning? Kva må vere på plass før oppmålingsforretning? Etter at søknaden er behandla, kontaktar vi deg for å avtale når og kor søkjer, landmålar og rørte partar skal møtast på aktuell eigedom for å synfare eigedomane sine grenser. Dette blir kalla ei oppmålingsforretning. Når løyve er gitt blir saka fordelt til ein landmålar. Før møte på eigedomen/oppmålingsforretninga kan skje: Eventuelle vilkår i løyvet må vere oppfylt. Partane må underskrive "Erklæring om arealoverføring"der mellom anna kjøpesummen og verdien på arealet må vere opplyst. Dette må leverast inn i originalt eksemplar. Erklæring frå panthavarar om pantefråfall og avklaringar i forhold til bruksrettar må leggjast fram. Dette gjeld dersom det hefte pant på eigedom som ein gjer frå seg. Erklæringa om pantefråfall må tinglysast på originale pantedokument. Dette blir gjort som regel av banken som har pant på eigedomen. Pantefråfallet bør formulerast slik: «XX fråfell pant i arealoverføring mellom gnr.../ bnr... og gnr.... og bnr.... på yy m2>». Det må rydjast opp i eventuelle pant/pengehefte slik at det ikkje er prioritetskollisjon på areala som skal førast saman. Prioritetskollisjon oppstår når eigedomar har ulike tinglyste pengehefte f.eks. lån i ulike banker med ulik prioritet. Søkjarar og eigarane av tilstøtande eigedomar, får skriftleg varsel minst to veker før møte på eigedomen/oppmålingsforretninga finn stad. Det blir ført ein protokoll der det går fram kven som møtte, om det var semje/usemje i påviste grenser og eventuelt andre forhold som kom opp under oppmålingsforretninga. Matrikkelføring og tinglysing Etter møte på eigedomen/oppmålingsforretninga er gjennomførde og alle vilkår er oppfylte, blir dei nye grensene ført inn i Noregs eigedomsregister/matrikkelen før vi sender melding om arealoverføringa til Kartverket for tinglysing. Dersom avgiftsmynda ikkje godtek marknadsverdi som grunnlag for dokumentavgifta eller det viser seg at arealoverføringa fører til prioritetskollisjon, eller andre forhold som hindrar tinglysing, vil arealoverføringa ikkje bli tinglyst, men returnert til kommunen og partane for retting. Når kommunen får tilbakemelding på at arealoverføringa er tinglyst, blir det teke ut matrikkelbrev som blir sendt til søkjer/rekvirent. Partane har 3 veker klagefrist frå brevet er motteken. Slik klagar du på eit enkeltvedtak Dette vedtaket er eit enkeltvedtak som du kan klage på. Klagefristen er 3 veker frå du fekk vedtaket frå kommunen. Klagen sender du enten per post til:Aukra kommuneNyjordvegen 126480 Aukraeller digitalt ved å bruke eDialog.Du kan òg sende klagen på e-post til post@aukra.kommune.no. Hugs å ikkje sende sensitiv informasjon på e-post. Sist endra 02.05.2024 13.04