Opplysningar om elevar, barnehagebarn og føresetteAukra kommune behandlar personopplysningar om barnehagebarn, elevar i skole og kulturskole, og deira foreldre/føresette. Aukra kommune behandlar personopplysningar i mellom alla desse fagsystema: Public360Visma BarnehageVisma Flyt skoleSpeedadmin (kulturskolen). SFO-opptak vert administrert i sakssystemet Public360. Skolane behandlar også personopplysningar i kartleggingsverktyet Spekter digital (kartlegging rundt elevens skolemiljø/mobbing).Fagsystema inneheld informasjon om: Namn, adresse, fødselsnummer, føresette/foreldre, kontoopplysningarForhold mellom skole/barnehage og heimFødselsnummer blir brukt for å kunne skilje barnehagebarn og elevar i elevmapper, for å forhindre forveksling og dermed sikre personopplysningskvalitet.Systema kan innehalde sensitiv personinformasjon som helseopplysningar. Omfanget av dokumentasjon vil variere med den enkelte elev sin opplæringssituasjon. Elevmappe Eksempel på dokument som vert arkivert i elevmappa for skole: Namn, adresse og fødselsnummerNamn på foreldre/føresetteOpplysnings- og samtykkeskjema for grunnskolenIndividuelle opplæringsplanerPedagogiske rapportar/halvårsrapportarDokumentasjon på elevvurderingSpesialpedagogiske tiltakSakkyndig tilrådingMelding til og korrespondanse med barnevernetDisiplinære forholdHelseforholdLivssyn, etnisk eller språkleg bakgrunnMisbruk av rusmidlar i skoletidaSkademeldingar til trygdeverket/forsikringsselskapEnkeltvedtak*Notat frå kontaktlærar/rådgjevar/sosiallærarKorrespondanse mellom heim og skoleSøknad om utvida tid til eksamenOverføringsskjema som gjeld overføring av informasjon mellom ungdomsskole ogvidaregåande skole* Enkeltvedtak kan omfatte ulike forhold som morsmålsundervisning, skoleskyss, tospråklig fagopplæring, bort/utvisning m.m. Barnemappe Eksempel på dokument som vert arkivert i elevmappa barnehage: Signert svarbrev om mottatt plassNamn, adresse og fødselsnummerNamn på foreldre/føresetteSamtykkeskjema for barnehagenIndividuelle opplæringsplanerReferat frå ansvarsgruppemøtePedagogiske rapportar/halvårsrapportarDokumentasjon på vurdering av barnSpesialpedagogiske tiltakSakkyndig tilrådingMelding til, og korrespondanse med barnevernetHelseforholdSkademeldingar til trygdeverket/forsikringsselskapEnkeltvedtakNotat frå spesialpedagog/pedagogisk leiar/styrarKorrespondanse mellom heim og barnehage Personopplysningar kulturskolen Eksempel på opplysningar om barn og foreldre/føresette i kulturskolen sitt fagsystem: NamnAdresseTelefonnummere-postadresseKontonummerFødselsnummer barn og føresette/foreldreKva type tilbod eleven har Miljøkartlegging skoleSpekter er eit ikkje-anonymt kartleggingsverkty/spørsjeskjema som vert brukt for å avdekke mobbing og kartlegge læringsmiljø i ein skoleklasse. Spekter Digital Korleis bruke Spekter Digital? Skolen bruker Spekter Digital for å sikre eleven si stemme. Gjennom undersøkinga får dei vaksne på skolen kunnskap om både elevane sine syn på eigen trivsel, samt informasjon om miljøet i elevgruppa. Verktøyet blir brukt til å identifisere og setje inn målretta tiltak i ei klasse/eit trinn, eller på heile skolen.Spekter Digital gir læraren overblikk over og innsikt i elevane sin trivsel på skolen. Resultata blir fylgt opp etter behov, med til dømes individuelle samtalar, fleire undersøkingar, dialog med foreldre eller andre tiltak.Spekter Digital kan brukast som forebygging, eller i ei konkret sak. Frivilleg å delta Det er frivillig for elevane å gjennomføra undersøkinga, men kommunen oppfordrar elevane til å delta. Elevane kan hoppe over dei spørsmåla dei ønskjer. Det får ingen konsekvensar for elevar som ikkje svarer på heile eller deler av undersøkinga. Lover og retningsliner OpplæringslovaIkkje-anonyme undersøkingar i høve til læringsmiljøet er forankra i opplæringslova §§ 12-3, 12-4 og 12-5, opplæringsforskrifta § 20-5:Skolane kan bruke ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar som ein del av det førebyggjande skolemiljøarbeidet etter Opplæringslova § 12-3 i tilfelle der slike undersøkingar er hensiktsmessige for å kartleggje læringsmiljøet, finne eigna tiltak for å forbetre relasjonar og sikre alle elevar eit trygt og godt skolemiljø.Skolane kan bruke ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar i oppfølginga av ein konkret mistanke etter Opplæringslova § 12-4 og Opplæringslova § 12-5 ved langvarige, uoversiktlege eller kompliserte utfordringar i skolemiljøet, der andre måtar å undersøke på ikkje har ført fram.Ikkje-anonyme læringsmiljøundersøkingar må gjennomførast slik at dei i minst mogleg grad grip inn i personvernet til elevane. Undersøkingar etter første ledd kan berre omfatte spørsmål om negative relasjonar der enkeltelevar ikkje kan bli namngitte. Skolane skal på eigna måte kontrollere om opplysningane er rette før desse blir lagt til grunn for val av tiltak. Rettsleg behandlingsgrunnlag etter personvernforordningaRettsleg grunnlag for behandling av personopplysningane er personvernforordningens artikkel 6-1 b. Personopplysningar om eleven i Spekter Kva for personopplysningar finnst om deg i Spekter Digital?I Spekter Digital vil det vere personopplysningar om kven eleven er og kva for skole/gruppe eleven går i, og svara til elevane på undersøkinga. Følgjande personopplysningar blir samla inn: E-postNamnFEIDE-brukarnamnTelefonnummerTilknytningKven har tilgang til elevene sine personopplysningar i Spekter Digital?Kontaktlærar vil kunne sjå elevsvara frå si gruppe/klasse. På kvar skole er det også minst to skoleadministratorar som har tilgang til å sjå alle elevane, gruppene og undersøkingane på sin skole.Kontaktlærar, teamet på trinnet og leiinga ved skolen vil kunne sjå svaret ditt på undersøkinga i Spekter. Innsyn vil berre vere mogleg ei kort tid, fordi elevsvar i Spekter Digital skal brukast til å få oversikt over skolemiljøet, og skolen har ikkje behov for å oppbevare svara lenge.Viser undersøkinga at skolemiljøet må følgjast meir opp, vil eleven og foreldra få informasjon og blir involvert tett i prosessen.Korleis handsame elevane sine personopplysningar etter undersøkinga?Resultata vert lagra i Spekter til juli månad det året elevane er ferdige med grunnskolen. I enkelte saker vert noko informasjon lagra i eleven si mappe i kommunen sitt sak- og arkivsystem. Eleven sin rett til å bli høyrd Svar på undersøkinga gir uttrykk for eleven si meining om seg sjølv og sitt skolemiljø. Andre elevar og deira foreldre kan ikkje krevje å sjå andre elevar sitt svar. Men om du seier noko om andre elevar, kan det likevel vere at skolen vil følgje opp dette. Eleven sine rettar Den registrerte (eleven) har mellom anna rett til: innsyn i eigne personopplysningar, å få endra feilaktige opplysningar, å få sletta opplysningar, å få avgrensa opplysningar, dataportabilitet, og komme med innvending mot behandlinga av personopplysningane, tilbakekalling av evt. samtykke og rett til å klage til Datatilsynet. Dette er regulert i den behandlingsansvarlege (kommunen) si personvernerklæring. Sist endra 04.04.2025 08.45